Rabu, 28 Mac 2012

Mawi dan keluarga diikat, dirompak di banglo


KAJANG: Juara Akademi Fantasia 3, Mawi, kerugian RM10,000 apabila dirompak empat lelaki bersenjata parang dan pisau yang memecah masuk dan mengikat beliau dan keluarga di banglonya di Bangi Golf Resort di sini, pagi semalam.
Dalam kejadian pada 4 pagi semalam, Mawi, 31, yang tinggal di banglo lima bilik itu bersama-sama isterinya Norashikin Rahman atau Ekin, 33, bayi perempuannya yang baharu berusia 28 hari bernama Cahaya Malaika, ibu mentua Fatimah Saad, 56, nenek mentua Salmah Sahar, 77, dan seorang pembantu rumah, diikat kaki dan tangan sebelum perompak menggeledah kediamannya.
Ketika ditemui pemberita di rumahnya, Mawi atau nama sebenarnya Asmawi Ani, berkata empat lelaki yang berpakaian gelap, tiga daripadanya bertopeng, melarikan seutas rantai emas yang dipakai nenek mentuanya, empat telefon bimbit serta sejumlah wang tunai dalam rompakan itu yang mengambil masa 20 minit.
“Saya hanya sedar kehadiran empat lelaki itu setelah terjaga dari tidur apabila Ekin diserang tiga daripada empat suspek, yang dipercayai warga Indonesia, sebaik membuka pintu bilik kami yang diketuk dengan ganas.
“Pada mulanya, kami ingatkan nenek yang mengetuk pintu itu tetapi bila Ekin membuka pintu seorang daripada suspek terus mengacu pisau pada lehernya dan meminta barang kemas,” katanya.— Bernama

0 comments: