Ahad, 14 Ogos 2011

Penghijrahan besar Raja Farah


Raja Farah dan suami

Bertambah cantik, bertambah manis! itulah kata-kata yang keluar dari mulut orang ramai yang hadir di perkarangan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) ketika melihat pelakon jelita,Raja Farah Raja Aziz yang muncul berimej baru sambil jalan bergandingan bersama suaminya, Megat Bashirun Qhuyum bin Zakaria.
Memang ramai yang sudah bercerita tentang penghijrahan baik Raja Farah ini, namun, masih ramai yang belum melihat sendiri imej bertudung pelakon yang pernah popular menerusi filem Salon ini.
Bercerita tentang perubahannya kini, jelas Raja Farah, dia sememangnya sudah lama mahu berubah ke arah ini, dan kini setelah mendapat sokongan suami dan keluarga, akhirnya Raja Farah nekad untuk meneruskan niat murninya itu.
"Saya bersyukur mendapat sokongan daripada suami dan kedua-dua pihak keluarga, bila saya katakan saya mahu bertudung sepenuhnya, mereka sangat gembira dan tidak menolak cadangan ini.
"Sebenarnya, rasa mahu bertudung ini sudah lama, saya ada suarakan pada suami tentang perkara ini, tetapi tidak pernah letakkan tarikh yang tepat untuk saya mula memakainya. Saya bermula dengan membeli tudung dan pakaian-pakain yang sesuai, dan ketika mula-mula saya bertudung, seluruh keluarga terkejut dan gembira.
"Setelah bertudung, banyak perubahan yang berlaku dalam hidup saya, ada kalanya, bila berada dimajlis orang ramai, saya jadi segan hendak bersalaman dengan orang lelaki, tetapi saya harap mereka memahami keadaan saya.
"Tidak banyak perbezaan antara dahulu dan sekarang, Raja Farah tetap Raja Farah yang sama, saya tetap berlakon dan saya juga masih menjalani aktiviti scuba seperti mana dahulu,"jelas Raja Farah
Proses Berhenti Berlakon
Selepas berumah tangga, jarang sekali wajah Raja Farah ini menghiasi drama-drama dan filem tempatan, dan ramai yang beranggapan, penghijrahan Raja Farah ke imej bertudung memperlihatkan seolah-olah dia kini dalam proses untuk mengundurkan diri dalam bidang seni ini.
"Proses mengundur diri itu, mungkin iya dan mungkin juga tidak, semuanya terserah. Namun, setakat ini, saya masih lagi menerima tawaran berlakon. Saya tidak boleh berhenti begitu sahaja, saya mahu lihat dahulu sama ada orang boleh terima lagi ataupun tidak.
"Saya baru sahaja habis penggambaran sebuah drama dnegan Astro, dan setelah bertudung ini saya sudah melakonkan empat buah drama.
"Memang ada sesetengah pihak yang beranggapan, bila sudah bertudung rezeki yang datang juga berkurangan, namun bagi saya ini semua datangnya dari tuhan.
"Selum ini ada juga produksi yang tidak tahu saya sudah bertudung dan menawarkan saya watak yang agak tidak bersesuaian, dan ada juga yang meminta saya membuka tudung sementara berlakon, namun saya meminta mereka menghormati keadaan saya,"jelas Raja Farah lagi.

-Oleh Wahida Othman

1 comments:

Pn Ayu berkata... Reply To This Comment

Alhamdulillah kan :)

mohon jasa baik korang untuk tinggalkan komen dientri neh :

http://heartylolipop.blogspot.com/2011/08/eyeliners-raya-giveaway.html

TQ!! :)