Jumaat, 22 Julai 2011

Katy Perry dapat 9 pencalonan Anugerah Muzik MTV


Katy Perry

LOS ANGELES 21 Julai - Penyanyi pop Katy Perry mendahului Anugerah Muzik Video MTV 2011, semalam dengan memperolehi sembilan pencalonan, berbanding bintang 'gila-gila' Lady Gaga yang hanya mendapat tiga pencalonan.

Penyanyi cantik Britain, Adele pula memperolehi tujuh pencalonan melalui lagu hitnya, Rolling in the Deep, selepas album keduanya, '21' mencatat jualan tertinggi di dunia pada tahun ini.

Sementara itu, penyanyi rap Kanye West menjadi pendahulu bagi kategori lelaki dengan mendapat tujuh pencalonan untuk lagu duetnya dengan Perry, selain muzik videonya All of the Lights dan Power.

Bruno Mars, pula memperolehi empat pencalonan melalui lagu Grenade, manakala Beyonce, Eminem, kumpulan rock Thirty Seconds to Mars dan Nicki Minaj masing-masing menerima tiga pencalonan.

Penyampaian anugerah ini akan diadakan pada 28 Ogos ini dan akan disiarkan secara langsung melalui rancangan televisyen di Los Angeles.

Para pemenang dipilih berdasarkan undian awam.

Pada anugerah Muzik Video MTV pada tahun lalu, Lady Gaga memperolehi kemenangan besar dengan membawa pulang lapan trofi, termasuk bagi kategori Video Terbaik Sepanjang Tahun untuk lagunya, Bad Romance.

Namun, selepas beberapa bulan menggembar-gemburkan album terbarunya, Born This Way, penyanyi ranggi dari New York itu terpinggir dalam pencalonan anugerah Muzik Video MTV, kali ini. - REUTERS 

0 comments: