Jumaat, 22 Julai 2011

Kim Kardashian saman jenama Old Navy



Kim Kardashian [bekas kekasih Reggie Bush]

Melissa Molinaro [kekasih Reggie Bush sekarang]

Reggie Bush


LOS ANGELES 21 Julai - Aktres dan model Kim Kardashian berang dan bertindak menyaman syarikat jenama pakaian, Old Navy kerana menggunakan model yang mirip dengannya.

Syarikat tersebut menyatakan penggunaan model yang mirip dengannya itu adalah untuk kempen iklan terbaru.

Bintang realiti berusia 30 tahun itu menyaman syarikat gergasi pakaian tersebut antara AS$15 juta (RM45 juta) hingga AS$20 juta (RM60 juta).

Malah, apa yang membuat dia begitu marah disebabkan model iklan terbabit, Melissa Molinaro yang juga seorang pelakon, dikatakan sedang bercinta dengan seorang pemain bola sepak Amerika (NFL), Reggie Bush.

Muzik video Malinaro yang menjadi inspirasi bagi kempen iklan syarikat itu telah menjadi video yang paling banyak ditonton di dalam Internet.

Klip video Super C-U-T-E itu yang mempromosi jenama jean, setakat ini telah ditonton kira-kira 1.7 juta orang.

Dalam video klip itu, Molinaro menggunakan imej seperti Kim, dengan rambutnya dan gaya make-up seperti model popular itu.

Kim memfailkan saman terhadap Old Navy di Mahkamah Persekutuan di Los Angeles, hari ini, dengan dakwaan syarikat tersebut menggunakan wanita lain miripnya supaya orang ramai percaya dia ada kaitan dengan jenama tersebut. - Agensi

0 comments: