Ahad, 31 Julai 2011

Soulja Boy belanja RM163 juta beli jet


LOS ANGELES 30 Julai - Penyanyi rap Amerika, Soulja Boy yang popular dengan lagu Kiss Me Through the Phone dilapor membelanjakan sejumlah AS$55 juta (RM163.2 juta) untuk membeli dan mengubahsuai sebuah jet peribadi sempena hari lahirnya.
Laman web selebriti TMZ melaporkan, Soulja atau nama sebenarnya DeAndre Cortez Way membeli jet peribadi jenis Gulfstream G5 dengan harga AS$35 juta (RM103.8 juta).
Penyanyi tersebut dikatakan turut menambah AS$20 juta (RM59.3 juta) lagi bagi pengubahsuaian jet itu untuk membina empat bar, 12 kerusi kulit buatan Itali, televisyen plasma, kabinet kayu buatan Brazil dan lantai jubin khas.
Soulja turut mengganti tandas sedia ada dengan bilik mandi yang lebih mewah dan besar serta mengecat semula jet tersebut dengan meletakkan logo miliknya.
Jurucakapnya, Greg Miller dalam satu kenyataan bagaimanapun mengenepikan laporan berkenaan dengan menyatakan ia tidak benar.
"Dia hanya meminjam jet peribadi tersebut dariseorang jutawan dan tidak bercadang untuk membelinya," kata sumber yang rapat dengan penyanyi rap tersebut.
Identiti pemilik jet tersebut bagaimanapun tidak diketahui sehingga kini. - AGENSI/REUTERS

0 comments: